Gørlev Sukkerfabrik
Damplokomotiver



 1912:  GV-01 

  1912  SVG "1794" nyleveret fra Jung
  19??  ændret til "No.3"
  1961  udrangeret
  
     Jung 1912 - 1794

  Gørlev Nº 3
  i Blæsinge 1944
  Arkiv: H.Jørgensen



  JU01794

 1912:  GV-02

  1912  SVG "1795" nyleveret fra Jung
  19??  ændret til "No.1"
  1961  udrangeret
    Jung  1912 - 1795

  Gørlev Nº 1
  i Gørlev 25/10-1959
  Foto:  P.Thomassen



  JU01795

 1912:  GV-03
 
  1912  SVG "1796" nyleveret fra Jung
  19??  ændret til "No.4" 
  1960  overført til Holeby
    Jung  1912 - 1796

  Gørlev Nº 4
  i Gørlev 25/10-1959
  Foto:  P.Thomassen



  JU01796

 1912:  GV-04
 
  1912  SVG "1797" nyleveret fra Jung
  19??  ændret til "No.2"
  1961  udrangeret
    Jung  1912 - 1797

  Gørlev  Nº 2
  i Gørlev 25/10-1959
  Foto:  P.Thomassen



  JU01797

 1912:  GV-05 *

  1912  anskaffet fra DSB: M 59 
  19??  ændret til "No.7"
  1935  udrangeret

  * Normalsporslokomotiv
    Fletscher  1874 - 123

  Foto fra Gørlev:
  Kendes ikke

  DSB M 59 i Nykøbing Mors


  FJ00123

 1912:  GV-06  
 
  1912  SVG u/nr nyleveret fra O&K
  19??  ændret til "No.6"
  1962  overført til Saxkjøbing = "B.4"

   
    O&K  1912 - 5844

  Gørlev Nº 6
  i Gørlev 1955
  Foto: Svend Jørgensen



  OK05844

 1913:  GV-07
 
  1913  SVG "1980" nyleveret fra Jung 
  19??  ændret til "No.5"
  1961  udrangeret
     Jung  1913 - 1980

  Gørlev Nº 5
  19?? 
  Fotoarkiv:  DDS Gørlev



  JU01980

 1933:  GV-08 *
 
  1933  anskaffet fra DSB: Hs 364 
  193x  ændret til "D.d.S. No.7"
  1939  udrangeret/ophug

  * Normalsporslokomotiv
    Esslingen 1873 - 1311

  Foto fra Gørlev:
  Kendes ikke

  Fabriksfoto 1873


  ES01311

 1939:  GV-09 *
 
  1939  anskaffet SNNB Nr 8: "D.d.S. No.7"
  1959  udrangeret - ophug 1961

  * Normalsporslokomotiv
  Henschel 1924 - 20049

  D.d.S. Nº 7
  i Gørlev 1945
  Foto:  ??



  HE20049

 1958:  GV-10
 
  1958  "C.5" overført fra Saxkjøbing
  1959  udrangeret
  1961  ophugget
  Henschel 1910 - 9993

  D.d.S. C.5
  i Gørlev 1961
  Foto:  ??



  HE09993


 Dansk Jernbanearkiv © 05.12.2009